Klachtenformulier reddingsbrigade Hellevoetsluis
Klachtenformulier reddingsbrigade Hellevoetsluis

Klachtenprocedure

De Helvoetse Reddingsbrigade betreurt het wanneer u een klacht heeft over de gang van zaken. Om deze klacht te verhelpen is er een klachtenprocedure opgezet door de vereniging. De stappen die u kunt doorlopen wanneer u een klacht heeft vindt u hieronder.

Allereerst kunt u een klacht over het zwemmen voor het Zwem ABC schriftelijk kenbaar maken aan via de link in zwemscore. De klacht zal door zwem instructeur en het bestuur worden besproken en er wordt een plan van aanpak gemaakt om de klacht te verhelpen. Wanneer u een klacht heeft ingediend krijgt u hierop schriftelijke reactie. In deze reactie wordt een oplossing voor de klacht geboden. Ook kan het zo zijn dat u wordt uitgenodigd voor een gesprek met de instructeur en iemand van het bestuur  en de uurleider Zwem ABC.

Lukt het niet om met de uurleider Zwem ABC en de instructeur tot een oplossing te komen, dan wordt het probleem voorgelegd aan het bestuur van de Helvoetse Reddingsbrigade

Een klacht wordt altijd besproken binnen commissie Zwemmen. De commissie kijkt hierbij of er maatregelen moeten volgen om de klacht in het vervolg te voorkomen. Wanneer er een klacht is over een lesgever, dan gaat teamleider Zwemmen in gesprek met deze lesgever.

Vertrouwenspersoon

Ook kunt u ten alle tijden naar een vertrouwenspersoon stappen. Dit kan in het geval van een klacht over de teamleider of uurleider. De vertrouwenspersonen zijn er ook voor iedere andere klacht die u liever met en van de vertrouwenspersonen bespreekt. De vertrouwenspersonen bepalen hier welke stappen passend zijn voor de klacht.

De Helvoetse Reddingsbrigade kent een vertrouwenspersonen. Wie dat is en hoe u in contact kan komen met de vertrouwenspersonen gaat via het dagelijksbestuur@reddingsbrigade-hellevoetsluis 

De status van een Klachtenformulier reddingsbrigade Hellevoetsluis opvragen
  opvragen.